Το CERTOUR II αξιολογήθηκε μεταξύ 200 περίπου διακρατικών έργων από όλη την Ευρώπη ως ένα από τα δύο έργα που αποτελούν άριστες πρακτικές στον τομέα “Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα”. Για το λόγο αυτό παρουσιάστηκε σε διεθνές ειδικό διαδικτυακό σεμινάριο που διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις 30 Ιουνίου 2020.
Το έργο CERTOUR II έχει ως σκοπό του την από κοινού προώθηση της επιχειρηματικότητας στον κλάδο του Τουρισμού και την βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς των επιχειρήσεων αναβαθμίζοντας τη διοικητική τους ικανότητα και προάγοντας τις δεξιότητες των εργαζομένων.
Στόχοι του έργου:
- Η ανάπτυξη μοντέλων διοίκησης εξειδικευμένων στον τουρισμό και βασισμένων στο μέγεθος των ΜΜΕ
- Η βελτίωση της διοικητικής ικανότητας και της ανταγωνιστικότητας των τουριστικών ΜΜΕ μέσω της εκπαίδευσης του προσωπικού, των πιλοτικών εφαρμογών, της ανταλλαγής εμπειριών και της δικτύωσης
- Η δημιουργία ενός διακρατικού μητρώου εξειδικευμένων μεντόρων, ικανών να υποστηρίξουν τις τουριστικές ΜΜΕ στην εκπαίδευση του προσωπικού τους και την βελτίωση της διοικητικής τους ικανότητας
Στο πλαίσιο της υλοποίησης των Δράσεων 100 τουριστικές επιχειρήσεις από όλες τις συμμετέχουσες χώρες, 20 από τις οποίες από τους νομούς Καβάλας και Ξάνθης, εφάρμοσαν πιλοτικά σύγχρονα εργαλεία διοίκησης ενώ οι εργαζόμενοί τους καταρτίστηκαν σε αντικείμενα που θα ενισχύσουν τις δεξιότητές τους.
Το TEE-AM ως συντονιστής σε συνεργασία με όλους τους εταίρους από τις συμμετέχουσες χώρες έλαβε τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να διαφυλαχθεί η υγεία των συμμετεχόντων στις δράσεις κατά την διάρκεια της πανδημίας του ιού COVID-19 ενώ παράλληλα διασφάλισε την ομαλή υλοποίηση του έργου παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες
Από τις 10 Οκτωβρίου 2018 οπότε ξεκίνησε και η υλοποίησή του, έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία οι ακόλουθες Δράσεις:
M. Διοίκηση του Έργου
Μ.1 Εναρκτήρια Συνάντηση του Έργου
Μ.2 Συναντήσεις της Διοικούσας Επιτροπής
Μ.3 Συντονισμός του Έργου
Μ.4 Οικονομική διαχείριση, εσωτερικός έλεγχος και υποβολή αναφορών
Μ.5 Πιστοποίηση δαπανών
Τ. Υλοποίηση
Τ.1 Ανάπτυξη εργαλείων διοίκησης (μοντέλων) προσαρμοσμένα στον Τουρισμό
Τ.2 Προσέλκυση ΜΜΕ- Εκπαίδευση μεντόρων και προσωπικού των επιχειρήσεων
Τ.3 Πιλοτικές εφαρμογές
C. Προβολή του Έργου
C.1 Δράσεις προβολής του Έργου (καμπάνιες επικοινωνίας)
C.2 Δημόσιες εκδηλώσεις
C.3 Προωθητικό υλικό
C.4 Ψηφιακές Δράσεις
Διάρκεια υλοποίησης έργου: 24 μήνες
Συνολικός Προϋπολογισμός: 856.700€
Οι εταίροι:
- Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας – Τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας
- Δήμος Ξάνθης
- Δήμος Κωνστάντζας (Ρουμανία)
- Development Principles ΜΚΟ (Αρμενία)
- Κρατικός οργανισμός «Περιφερειακό Ταμείο για την στήριξη της Επιχειρηματικότητας της περιοχής Ζαπορόζιε” (Ουκρανία)
- Νομαρχιακή Διοίκηση Χιλής (Τουρκία)