Τρίτη, 19 Οκτωβρίου, 2021

Ουσιαστική στήριξη από την Πολιτεία ζητούν οι σχολές οδηγών

Σάββας Ηλιάδης: Ο κλάδος είναι από τους πρώτους που κλείνουν στα lockdown και τους τελευταίους που ανοίγουν,

Ροή Ειδήσεων

Άρθρα & Απόψεις

Οικονομία

Εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση από την εφημερίδα της Καβάλας "ΕΝΗΜΕΡΟΣ" και το Kavala Web News

Τη στήριξη από την Πολιτεία του κλάδου των εκπαιδευτών οδηγών, που βρίσκεται σε αναστολή λειτουργίας με κρατική εντολή, ζήτησε το μέλος και ταμίας του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εκπαιδευτών Υποψήφιων Οδηγών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Σάββας Ηλιάδης, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα μας.

Ο κ. Ηλιάδης τόνισε πως ο κλάδος είναι από τους πρώτους που κλείνουν στα lockdown και τους τελευταίους που ανοίγουν, με αποτέλεσμα το τελευταίο 12μηνο οι επαγγελματίες εκπαιδευτές να έχουν δουλέψει μόλις 5 μήνες, καθώς για τα μαθήματα απαιτείται φυσική παρουσία και δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως.

Μοναδική εξαίρεση είναι τα μαθήματα για επαγγελματικά οχήματα, τα οποία πραγματοποιούνται, αλλά αντιπροσωπεύουν μόλις το 5% της δραστηριότητας του κλάδου.

Σε αυτό το πλαίσιο και με την κατάσταση να είναι ασφυκτική για τους επαγγελματίες εκπαιδευτές, ο κ. Ηλιάδης υπογράμμισε την ανάγκη ουσιαστικής στήριξης από την Πολιτεία, εξηγώντας ότι η πλειοψηφία των επαγγελματιών είναι αυτοαπασχολούμενοι, χωρίς ωστόσο να λαμβάνουν, όπως οι εργαζόμενοι, την αποζημίωση ειδικού σκοπού, την ώρα που «τρέχουν» τα πάγια έξοδά τους αλλά και οι ανάγκες επιβίωσης των ιδίων και των οικογενειών τους.

«Αν εξαιρέσουμε την Επιστρεπτέα Προκαταβολή 4 και την μη καταβολή των ενοικίων για τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο, δεν έχουμε λάβει καμία άλλη οικονομική ενίσχυση από το κράτος όλο αυτό το διάστημα που είμαστε κλειστά», επεσήμανε ο κ. Ηλιάδης.

Εξέφρασε, παράλληλα, τον προβληματισμό του για το γεγονός ότι τα μαθήματα οδήγησης, με εκπαιδευτή και υποψήφιο στο όχημα, δεν γίνονται, ενώ την ίδια στιγμή επιτρέπονται 2 άτομα σε ένα ταξί, αλλά και πλήθος ατόμων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

«Η απορία όλων των εκπαιδευτών είναι γιατί ενώ έχουν απελευθερώσει, άλλες κατηγορίες επαγγελμάτων, μας κρατάει εμάς κλειστούς. Παρόλο που έχουμε κάνει ενέργειες και εδώ τοπικά, με ερωτήσεις μέσω των βουλευτών και η Ομοσπονδία μας έχει κάνει ερώτηση στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και από όσο γνωρίζω και το υπουργείο έκανε ερώτηση προς την Επιτροπή Λοιμοξιολόγων, απάντηση μέχρι σήμερα δεν πήραμε. Το διάστημα που δουλέψαμε τηρούσαμε όλα τα μέτρα που προβλέπονται στα υγειονομικά πρωτόκολλα. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μας έχουνε ακόμη σε αναστολή λειτουργίας», τόνισε ο κ. Ηλιάδης.

Εξαιτίας της αναστολής λειτουργίας, στην αναμονή για εξετάσεις βρίσκονται 1.300 υποψήφιοι στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας και 5.000 υποψήφιοι στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης , όπως είπε.

«Γνωρίζω ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έστειλε επιστολή την Επιτροπή των Λοιμοξιολόγων, για να ξεκινήσουν σε πρώτη φάση τα μηχανάκια και σε δεύτερη φάση τα επιβατικά με τους υποψήφιους που έχουν περάσει την θεωρητική εξέταση πριν από το lockdown, ούτως ώστε ένας μεγάλος αριθμός να προχωρήσει και οι υπόλοιποι να είναι σε αναμονή. Απάντηση δεν είχαμε. Ούτε η Επιτροπή προς το Υπουργείο αλλά ούτε και το Υπουργείο προς εμάς. Και αν υπήρχε κάποια απάντηση δεν την μάθαμε εμείς ποτέ», σημείωσε ο κ. Ηλιάδης.

Αναφορικά με τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την εκπαίδευση και τη διαδικασία εξέτασης των υποψήφιων οδηγών, ο ταμίας του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εκπαιδευτών Υποψήφιων Οδηγών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, δήλωσε υπέρ των αλλαγών στην κατεύθυνση της διαφάνειας, όπως η καταγραφή της εξέτασης με κάμερα. Χαρακτήρισε ακόμη θετικό το γεγονός ότι οι υποψήφιοι οδηγοί μπορούν να ξεκινούν μαθήματα από τα 17 έτη.

Η διαφωνία του στα όσα ανακοινώθηκαν αφορά, όπως εξήγησε, την πρόβλεψη ο εκπαιδευτής να βρίσκεται στο πίσω κάθισμα και ο εξεταστής στο μπροστινό. Σύμφωνα με τον κ. Ηλιάδη, «αφενός οι εξεταστές δεν διαθέτουν την απαραίτητη εκπαίδευση, και αφετέρου, αν γίνει κάποιο ατύχημα, η ασφαλιστική εταιρεία θα έρθει να απαιτήσει από εμένα της τυχόν συνέπειες και εγώ στην ουσία δεν θα μπορώ να κάνω τίποτε γιατί βρίσκομαι στο πίσω κάθισμα. Το σωστότερο θα ήταν αν θέλουν να γίνονται με αυτό τον τρόπο οι εξετάσεις, να αφήσουν το κομμάτι της εκπαίδευσης στους δασκάλους και από εκεί και ύστερα το κομμάτι της εξέτασης να γίνεται με οχήματα της Περιφέρειας».

spot_img

Διαφημίσεις