Απολογισμό του εκπαιδευτικού έργου για τα τρία και πλέον χρόνια παραμονής του στο τιμόνι της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Π.Ε. Καβάλας, πραγματοποίησε την Πέμπτη (4/4), στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, ο νέος περιφερειακός διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α.Μ.Θ. Κώστας Μπαντίκος.
Στη συνέντευξη παρέστη και ο Χρήστος Αρβανιτόπουλος, αναπληρωτής διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Καβάλας, ο οποίος σε μια σύντομη δήλωσή του προς τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, υπογράμμισε ότι θα είναι για όσο καιρό μείνει στη θέση αυτή στη διάθεση των Μ.Μ.Ε., ενώ συμπλήρωσε ότι έχει ήδη εκδοθεί η σχετική εγκύκλιος για την πλήρωση θέσεων διευθυντών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.
«Βασικές αρχές μας, ήταν η ισονομία, η διαφάνεια και η αξιοκρατία στις επιλογές μας…»
Ο νέος περιφερειακός διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α.Μ.Θ., ανέφερε στις δηλώσεις του ότι το ξεκίνημα της θητείας του στη Διεύθυνση Α/θμιας Καβάλας, συνέπεσε με πολλές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης, όπως η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου, του τρόπου λειτουργίας των σχολικών μονάδων κλπ.
”Με όλη την ομάδα της Διεύθυνσης καταφέραμε να διαχειριστούμε το ανθρώπινο δυναμικό και τον νέο τρόπο εφαρμογής των προγραμμάτων, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Βασικές αρχές μας, ήταν η ισονομία, η διαφάνεια και η αξιοκρατία στις επιλογές μας. Συνάμα μας προέκυψαν πολλά θέματα, όπως το προσφυγικό – μεταναστευτικό, το οποίο έπρεπε να διαχειριστούμε με τον καλύτερο και πιο αποτελεσματικό τρόπο. Το πράξαμε παρά τις όποιες επιφυλάξεις είχαν κάποιοι συμπολίτες, λόγω άγνοιας ίσως. Επίσης, ένα άλλο σημαντικό θέμα ήταν τα σχολικά γεύματα και σήμερα φτάσαμε σε 16 σχολικές μονάδες του δήμου Καβάλας να παρέχουμε 1560 γεύματα”, επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Μπαντίκος.
Η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης – Παραμένει το κτηριακό το μεγαλύτερο πρόβλημα
”Ένα άλλο σοβαρό θέμα που είχε αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία ήταν η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης. Εμείς ως οφείλαμε διασφαλίσαμε ότι όλο αυτό θα γινόταν απρόσκοπτα. Υπήρξαν αντιδράσεις, όμως επί της αρχής είχαμε αποδείξει ότι μπορούσαμε να καλύψουμε τον αριθμό των μαθητών (προνήπια) που θα δεχόμασταν. Βέβαια, δεν έχουν λείψει τα προβλήματα. Τα γνωρίζουμε και κυριότερο εξ αυτών είναι το κτηριακό, ειδικά στα νηπιαγωγεία που σε πολλές περιπτώσεις στεγάζονται μέσα σε δημοτικά και για αυτό χρειάζεται σχεδιασμός για να δοθεί μια λύση. Επίσης, ένα άλλο σημαντικό θέμα ήταν η ίδρυση 15 τμημάτων ένταξης. Μετά από 10 χρόνια που δεν είχαν ιδρυθεί τέτοια τμήματα και τις αυξανόμενες ανάγκες, είχαμε προτείνει 17 νέα τμήματα και τελικά ιδρύθηκαν 15”, συμπλήρωσε στη συνέχεια των δηλώσεών του ο νέος περιφερειακός διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α.Μ.Θ.
”Γενικότερα προσπαθήσαμε με βάση όλο αυτό το εξωγενές περιβάλλον να κάνουμε τη δουλειά μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο…”
Ο κ. Μπαντίκος, στο πλαίσιο του απολογισμού του, μίλησε και για το θέμα του διαχωρισμού της περιοχής μετάθεσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε Α και Β περιοχή, που έδωσε πολλές λύσεις σε προβλήματα. Επίσης και η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων, ένα θέμα που πολλά χρόνια ίσχυε μια μοριοδότηση που δεν ανταποκρινόταν στις σημερινές συνθήκες, μπήκε σε καλό δρόμο.
”Γενικότερα προσπαθήσαμε με βάση όλο αυτό το εξωγενές περιβάλλον να κάνουμε τη δουλειά μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, κάνοντας έναν συγκερασμό των αναγκών των εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων και της κοινωνίας ευρύτερα. Ένα πράγμα που επιπρόσθετα επιχειρήσαμε, ήταν να δώσουμε εξωστρέφεια στην υπηρεσία μας. Αυτό με το να κοινοποιούμε οτιδήποτε είχε σχέση με τη δουλειά μας, την εκπαίδευση των παιδιών και ενδιέφερε την τοπική κοινωνία. Δώσαμε ώθηση σε πολιτιστικές δράσεις, αναπτύσσοντας έτσι περαιτέρω τις προσωπικότητες των μαθητών μας. Καταληκτικά να πω ότι σίγουρα τα προβλήματα δεν έχουν λυθεί στη λειτουργία των σχολικών μονάδων και για αυτό είμαστε εδώ, για να τα διαχειριζόμαστε με τον καλύτερο τρόπο, προτείνοντας λύσεις”, τόνισε σχετικά ο κ. Μπαντίκος, κάνοντας αναφορά παράλληλα και στο θέμα της Ειδικής Αγωγής, με τη μεταφορά του ειδικού σχολείου στο 20ο δημοτικό του Περιγιαλίου.