Κυριακή, 25 Ιουλίου, 2021

Ο θετικός αντίκτυπος του εργοστασίου της Next.e.GO (του Σπύρου Κύρου)

Ροή Ειδήσεων

Άρθρα & Απόψεις

Οικονομία

Εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση από την εφημερίδα της Καβάλας "ΕΝΗΜΕΡΟΣ" και το Kavala Web News
spot_img

του Σπύρου Κύρου, απόφοιτου του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών

Η Καβάλα είναι μία από τις πόλεις που διεκδικούν την κατασκευή του εργοστασίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων της εταιρείας Next.e.GO SE, ήδη όμως έχουν αρχίσει να ακούγονται οι αρνητικές απόψεις, παρά τα εμφανή οφέλη για την οικονομία της πόλης μας.

Συγκεκριμένα, ο κύριος Ποτόλιας ανέφερε αρχικά πως οι θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν στο εργοστάσιο είναι λίγες, καθώς οι σύγχρονες επενδύσεις έχουν πολλούς αυτοματισμούς και άρα, απασχολούν λίγο προσωπικό.

Οι υπολογισμοί έδειξαν πως θα δημιουργηθούν 1000 άμεσες θέσεις εργασίας και 5000 έμμεσες. Ακόμα και αν αυτές οι θέσεις αποδειχθούν στην πραγματικότητα λιγότερες, στην Καβάλα που μαστίζεται από ανεργία που αγγίζει το 23%, μία τέτοια επένδυση σίγουρα δε θα αποβεί αρνητική. Το εργοστάσιο μπορεί να συνεργαστεί με ελληνικές εταιρείες που θα το εφοδιάζουν με πρώτες ύλες, όπως για παράδειγμα με την εγχώρια βιομηχανία αλουμινίου. Επίσης, ένα ακόμα θετικό επακόλουθο θα είναι η μεταφορά τεχνογνωσίας στη διαδικασία της παραγωγής από τη Γερμανία, ενώ μετά τις ανακοινώσεις για επενδύσεις της Pfizer, της Microsoft, της Volkswagen και τώρα της Next.e.GO είναι πιθανή η προσέλκυση περαιτέρω επενδύσεων από το εξωτερικό.

Στη συνέχεια ο κ. Ποτόλιας σχολίασε πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δε συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος, αφού θα είναι μεγάλη η επιβάρυνση για την κατασκευή μπαταριών, συσσωρευτών λιθίου κ.ά.

Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών (International Council on Clean Transport) έδειξε ότι οι εκπομπές ρύπων στην παραγωγή μπαταριών εξαρτώνται από τη χώρα όπου παράγονται οι μπαταρίες. Για παράδειγμα οι Ευρωπαϊκές ή οι Αμερικανικές μέθοδοι παραγωγής δημιουργούν έως και 66% λιγότερες εκπομπές ρύπων από τις Κινέζικες μεθόδους. Πρόσθετα, όσο αυξάνεται η χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόσο θα ενσωματώνονται και αποτελεσματικότερες διαδικασίες ανακύκλωσης των μπαταριών τους, χωρίς να χρειάζεται η εξόρυξη μετάλλων, όπως το λίθιο, για παραγωγή νέων. Συμπερασματικά, ακόμα και αν η παραγωγή μιας μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου παράγει περισσότερους ρύπους από ότι ενός συμβατικού, η έρευνα έδειξε πως στη διάρκεια της ζωής τους, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παράγουν σημαντικά λιγότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από ότι τα συμβατικά αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από τον τρόπο με τον οποίο παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνουν. Σε αυτό πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν ότι όσο αυξάνεται η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τόσο θα μειώνονται οι εκπομπές των αερίων θερμοκηπίου που εκλύουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Εύλογα αναγνωρίστηκε από τον κ. Ποτόλια ότι ο νέος των 300€ ή ο συνταξιούχος των 500€ δε θα μπορέσει να αγοράσει ένα καινούριο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτό αληθεύει, ακόμα και αν συμπεριληφθεί η κρατική επιδότηση. Παράλληλα όμως, ο ίδιος νέος ή ο ίδιος συνταξιούχος δε δύναται να αγοράσει και ένα καινούριο συμβατικό αυτοκίνητο. Από την άλλη μεριά, έρευνα του Bloomberg New Energy Finance κατέληξε στο ότι καθώς συνεχίζονται οι μειώσεις τιμών στην παραγωγή μπαταριών των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, μέχρι το 2025 οι τιμές αγοράς των ηλεκτροκίνητων αναμένεται να έχουν εξισωθεί με αυτές των συμβατικών αυτοκινήτων.

Σε αντίθεση με όσα δήλωσε ο κ. Ποτόλιας, η ηλεκτροκίνηση προωθείται στα πλαίσια της προσπάθειας αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, αφού οι παγκόσμιες μεταφορές εκλύουν το 14% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Οι μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη υποστηρίζουν τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δίνουν κίνητρα για την αγορά τους και χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιαπωνία σχεδιάζουν να απαγορεύσουν την πώληση οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, όμως ο κ. Ποτόλιας ανέφερε πως η προστασία του περιβάλλοντος από τη χρήση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είναι ένα παραμύθι για μικρά παιδιά.

Θα ήταν μάλλον συνετό να μην αφεθεί αυτή η ευκαιρία κατασκευής του εργοστασίου, ιδιαίτερα μετά από την απώλεια της επένδυσης της Volkswagen στο νησί της Θάσου.

Διαφημίσεις