Την ανάγκη της αύξησης των καταλυμάτων, ώστε να μπορέσει η Θάσος να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την αντίστοιχα μεγάλη αύξηση επισκεπτών που καταγράφεται χρόνο με τον χρόνο στο νησί, επισήμανε με δηλώσεις του στον «Ενήμερο» και το Kavala Web News, ο τουριστικός πράκτορας, Σάκης Ζηλιαχωβινός.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, στη διάρκεια της φετινής τουριστικής περιόδου, ξεπεράστηκε κάθε προσδοκία, γεγονός που το απέδωσε στο ότι η Θάσος είναι πλέον ένας αναγνωρίσιμος προορισμός σε όλες τις αγορές της Ευρώπης.
Όχι μόνο ενθουσιασμός, αλλά και βήματα για να καρπωθεί το νησί το μάξιμουμ που προσφέρει σαν προορισμός
«Από την αρχή της τουριστικής περιόδου και τις προκρατήσεις του χειμώνα ήταν φανερές οι αυξητικές τάσεις, που τελικά έγιναν πράξη, με αποτέλεσμα από όλες τις αγορές να έχουμε ένα «συν», σε σημείο «προβλήματος» μάλιστα, καθώς κάποια στιγμή δεν υπήρχε διαθεσιμότητα για όλες τις κατηγορίες των αγορών και για τους μεμονωμένους επισκέπτες, αφού δεν υπήρχε δωμάτιο για ένα διάστημα 7 ή 14 ημερών. Εκτός του ότι ξεπεράσαμε τις προσδοκίες στη διάρκεια της φετινής τουριστικής περιόδου, φτάσαμε και σε σημείο να μην μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε. Κάνοντας τον απολογισμό της χρονιάς δεν πρέπει να ενθουσιαστούμε μόνο, αλλά να καταγράψουμε αυτήν την κατάσταση για τα επόμενα βήματα, ώστε να καρπωθούμε το μάξιμουμ που προσφέρει ο προορισμός, γιατί ας μη το κρύψουμε, η Θάσος είναι αναγνωρίσιμη σε όλες τις αγορές της Ευρώπης. Και στις τέσσερις χώρες της Σκανδιναβίας, αλλά και σε Αγγλία, Ολλανδία, Γερμανία, Αυστρία, Σλοβακία, Πολωνία, Τσεχία και φυσικά στις Βαλκανικές χώρες», ανέφερε σχετικά στις δηλώσεις του ο κ. Ζηλιαχωβινός.
Μεγάλη η διαφορά στην τουριστική κίνηση στη Θάσο την τελευταία δεκαετία
Κληθείς να κάνει μια σύγκριση ανάμεσα στο σήμερα και στην κίνηση που καταγραφόταν στο νησί της Θάσου πριν από δέκα χρόνια, ο κ. Ζηλιαχωβινός σημείωσε: «Δέκα χρόνια πίσω τα καταλύματα στο νησί ήταν λιγότερα και με χαμηλότερη ποιότητα. Ο παραδοσιακά οργανωμένος τουρισμός που λειτουργεί εδώ και χρόνια στην περιοχή μας, δεν ήταν σε αυτούς τους αριθμούς. Δεν υπήρχε η «έκρηξη» που βλέπουμε σήμερα σε πολλές χώρες, όπως για παράδειγμα οι Βαλκανικές, αλλά και του Ανατολικού Μπλοκ, που ήταν τότε στην ανάπτυξη τους και δεν ξέρουμε που θα σταματήσει αυτό. Είναι μεγάλη η διαφορά μέσα σε αυτά τα δέκα χρόνια».
«Να επωφεληθούμε από τις αυξητικές τάσεις, γιατί κάποια στιγμή θ’ ανοίξουν οι αγορές που τώρα υπολειτουργούν και τότε θα μπούμε σε σκληρό ανταγωνισμό»
«Εκείνο που πρέπει να κοιτάξουμε είναι το πώς θα αυξήσουμε τα καταλύματα στο νησί. Χρειαζόμαστε βοήθειες από έναν αναπτυξιακό νόμο και για να γίνουν ανακαινίσεις, αλλά και για την ανέγερση δωματίων. Χρειαζόμαστε καταλύματα αν θέλουμε να επωφεληθούμε από τις αυξητικές τάσεις που μας προσφέρονται, γιατί κάποια στιγμή δεν θα υπάρχουν αυτές, καθώς θ’ ανοίξουν και οι αγορές που αυτή τη στιγμή υπολειτουργούν και τότε θα μπούμε σε ένα κομμάτι σκληρού ανταγωνισμού για να κρατήσουμε αυτούς τους επισκέπτες που πρέπει. Πρέπει να προετοιμαστούμε και για αυτήν την περίοδο», συμπλήρωσε σχετικά στις δηλώσεις του ο κ. Ζηλιαχωβινός.
Αμείωτος ο οργανωμένος τουρισμός μέχρι και τις 23 Σεπτεμβρίου – «Αυλαία» για τη φετινή τουριστική περίοδο στα τέλη Οκτωβρίου
Σε σχέση με την κίνηση που καταγράφεται τον Σεπτέμβριο στο νησί της Θάσου, αλλά και για το πότε αναμένεται να πέσει η «αυλαία» στην φετινή τουριστική περίοδο, ο κ. Ζηλιαχωβινός σημείωσε: «Ο Σεπτέμβριος είναι κατά τι καλύτερος από πέρυσι, πράγμα που σημαίνει ότι ήταν πολύ καλός και πέρυσι. Δεν είχε δηλαδή περιθώρια να εκτιναχθεί η κίνηση και να πούμε ότι είχαμε π.χ. 50% αύξηση. Πάντως μέχρι τις 23 Σεπτεμβρίου ο οργανωμένος τουρισμός στις αφίξεις είναι αμείωτος και εκεί αρχίζει το πρώτο σκαλάκι 23 με 30, μετά πάμε κυλιόμενα ανά εβδομάδα μέχρι τις 20 με 25 Οκτωβρίου, οπότε και κλείνει ο προορισμός».
Τα τωρινά δεδομένα δείχνουν, τουλάχιστον, επανάληψη του 2017 την επόμενη τουριστική περίοδο
Τέλος, ερωτηθείς αναφορικά με το ποια είναι τα πρώτα μηνύματα για την τουριστική κίνηση του 2018, ο Σάκης Ζηλιαχωβινός απάντησε: «Η φετινή χρονιά θα επαναληφθεί με βάση τα τωρινά δεδομένα. Μεσολαβεί όμως ένα τεράστιο διάστημα μέχρι τις πρώτες κρατήσεις. Υπάρχουν τώρα προκρατήσεις που δεν είναι ενδεικτικές, γιατί πρόκειται για πελάτες που θα επισκεφθούν το νησί βρέξει χιονίσει. Η περίοδος των πωλήσεων αρχίζει πριν τα Χριστούγεννα και τον Ιανουάριο καταγράφουμε τα πρώτα αποτελέσματα, τις πρώτες τάσεις, σαν ένα είδος exit polls. Έχουν επαναληφθεί πάντως τα συμβόλαια στον ίδιο αριθμό και για το 2018. Η προετοιμασία για τους tour operators έχει γίνει. Και μάλιστα έχει προστεθεί, όπου μπορούσε, κι ένα κομμάτι παραπάνω. Η προετοιμασία μας προδιαγράφει την επανάληψη του 2017 τουλάχιστον. Μέχρι να φτάσουμε εκεί δεν πρέπει να είμαστε υπεραισιόδοξοι, αλλά προσγειωμένοι και να παρακολουθούμε τα γεγονότα».