Κάμψη παρουσιάζουν οι προκρατήσεις στη Θάσο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, όπως επισήμανε με δηλώσεις του στον »Ενήμερο», ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων του νησιού Πάρης Παρασχούδης.

Η κάμψη αυτή, η οποία ωστόσο δεν είναι πολύ μεγάλη, οφείλεται στο γεγονός ότι η Τουρκία είναι αυτή τη στιγμή ο κυριότερος ανταγωνιστής, όχι μόνο της χώρας μας, αλλά και της ευρύτερης λεκάνης της Μεσογείου.

»Περιμέναμε ότι θα έχουμε δύσκολο ανταγωνισμό από την Τουρκία, η οποία ανέκαμψε και μάλιστα πάρα πολύ δυνατά. Αυτό δεν μας ξάφνιασε…»

»Μακάρι να έχουμε μια καλή τουριστική χρονιά, καθώς βασιζόμαστε στον τουρισμό, ο οποίος αποτελεί την ατμομηχανή της οικονομίας μας πλέον. Η νέα τουριστική περίοδος ουσιαστικά για εμάς άνοιξε με το κλείσιμο της προηγούμενης. Περιμέναμε ότι θα έχουμε δύσκολο ανταγωνισμό από την Τουρκία, η οποία ανέκαμψε και μάλιστα πάρα πολύ δυνατά. Αυτό δεν μας ξάφνιασε. Οι κρατήσεις από τις κύριες αγορές για το νησί μας, όπως Αγγλία και Γερμανία, έχουν μια κάμψη σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Ήταν αναμενόμενο κάτι τέτοιο, ειδικά για την Αγγλία που έχει και το θέμα του Brexit, το οποίο δεν γνωρίζουμε πως θα εξελιχθεί», τόνισε αρχικά στις δηλώσεις του ο κ. Παρασχούδης.

»Χρειάζεται μια ισορροπία και όχι πανικός για να δούμε πως θα εξελιχθεί η όλη κατάσταση. Όχι ότι οι κρατήσεις πάνε άσχημα, είναι καλές, αλλά όχι όσο θα θέλαμε»

»Όσον αφορά τις κρατήσεις από τη γερμανική αγορά αυτές εξελίσσονται ομαλά. Πρέπει να σημειώσουμε ότι μόνο η Τουρκία έχει μια τεράστια αύξηση προκρατήσεων, ενώ μείωση έχουν πολλές αγορές, όπως η Ισπανία και η Ιταλία. Η Τουρκία θα είναι ο κύριος ανταγωνιστής για την ευρύτερη λεκάνη της Μεσογείου, καθώς ούτε η Αίγυπτος, ούτε η Τυνησία έχουν ανακάμψει. Περιμένουμε όλες οι άλλες αγορές, αφού γεμίσει η Τουρκία, να πάρουμε σειρά. Χρειάζεται μια ισορροπία και όχι πανικός για να δούμε πως θα εξελιχθεί η όλη κατάσταση. Όχι ότι οι κρατήσεις πάνε άσχημα, είναι καλές, αλλά όχι όσο θα θέλαμε», συμπλήρωσε ο κ. Παρασχούδης.

»Θα πρέπει γενικότερα να επενδύσουμε στους ήδη υπάρχοντες πελάτες μας, να μη θεωρούμε κανέναν δεδομένο, με την αναζήτηση ταυτόχρονα νέων αγορών…»

Σε ερώτηση για το πότε αναμένεται να υπάρχει σαφής εικόνα αναφορικά με την τουριστική κίνηση, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θάσου απάντησε: »Έχουμε πλέον μια πρώτη εικόνα, ωστόσο αυτή θα έχει διαμορφωθεί ξεκάθαρα με το κλείσιμο του Μαρτίου και ουσιαστικά μέσα στο Πάσχα. Όσον αφορά τις αγορές των Βαλκανίων δεν μπορούμε συνήθως να κάνουμε προβλέψεις. Θα πρέπει γενικότερα να επενδύσουμε στους ήδη υπάρχοντες πελάτες μας, να μη θεωρούμε κανέναν δεδομένο, με την αναζήτηση ταυτόχρονα νέων αγορών. Γενικότερα δεν χάσαμε κάποιες αγορές, ενώ ίσως η πιο ανερχόμενη αγορά, όχι μόνο για τη Θάσο, αλλά συνολικά, είναι αυτή τη στιγμή της Πολωνίας. Όταν μια αγορά συνολικά πέφτει δεν έχει περιθώριο να την εκμεταλλευτείς, ενώ όταν βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης τότε είναι ευκαιρία να πάρεις όσο μεγαλύτερο κομμάτι γίνεται. Φέτος επειδή το Πάσχα »πέφτει» αργότερα κι επειδή πολλές είναι οι γιορτές των γειτόνων μας, πιστεύω ότι θα ενεργοποιηθούμε νωρίτερα. Το πρόβλημά μας στο νησί της Θάσου δεν είναι το »ξύπνημα» από τη χειμερινή περίοδο, αλλά κυρίως στο τέλος της σεζόν που αυτό γίνεται νωρίτερα από ό,τι θα έπρεπε».