Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου, 2025
Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου, 2025
Περισσότερα

    Οι ζημιογόνοι εθνικοί δρόμοι και τα μπλόκα των αγροτών

    Ημέρα:

    spot_img

    Γράφει ο Ανδρέας Χριστόπουλος

    Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα αποκτά σύγχρονους αυτοκινητόδρομους. Η θεωρία λέει πως όταν έρχεται ένας δρόμος, φέρνει μαζί του και την ανάπτυξη. Η μεταφορά αγαθών γίνεται πιο γρήγορα, όπως και οι μετακινήσεις των πολιτών προς τουριστικά μέρη, ενώ υπάρχει και ασφάλεια, σώζονται ζωές.
    Αυτός ο κανόνας όμως δεν ισχύει για την Ελλάδα. Οι περισσότεροι νέοι δρόμοι στην Ελλάδα είναι ΖΗΜΙΟΓΟΝΟΙ. Παρά τα πανάκριβα διόδια, οι εταιρείες όχι μόνο δεν έχουν κέρδη, αλλά το ίδιο το κράτος ΠΛΗΡΩΝΕΙ κάθε χρόνο τα ελλείμματα τους. Μόνο για τον δρόμο Αθήνα – Λαμία, το κράτος έχει καταβάλλει πάνω από 125 εκατ. ευρώ για την χασούρα της εταιρείας. Πολύ μεγαλύτερα είναι τα ποσά που δίνει το κράτος στον δρόμο Αθήνας – Καλαμάτας. 
    Ποια είναι η αιτία που οι νέοι εθνικοί δρόμοι μπαίνουν μέσα; Κατασκευάζονται και λειτουργούν προς την περιφέρεια της χώρας που δεν έχει την οικονομική ζωή που θα αξιοποιούσε τον νέο δρόμο. Δεν υπάρχουν για παράδειγμα βιομηχανίες και ακόμη χειρότερα έχουμε μια ερημοποίηση της επαρχίας στον πρωτογενή τομέα. 
    Η Ελλάδα έχει μια πάμπλουτη σε δυνατότητες περιφέρεια που όμως είναι σε εγκατάλειψη, αναξιοποίητη και χωρίς κανένα σχέδιο για να κρατήσει κυρίως τα νέα παιδιά στον τόπο τους.
    Τα σκέφτομαι όλα αυτά βλέποντας τους αγρότες σε μπλόκα. Όπως όλοι ξέρουμε, κάθε χρόνο τέτοια εποχή οι αγρότες στήνουν μπλόκα. Έχει καταντήσει κάτι σαν έθιμο που από την μία εξυπηρετεί κόμματα της αριστεράς που τα στήνουν, αλλά στο τέλος όλο και κάποιο κέρδος υπάρχει. Τι λείπει χρόνια τώρα για τον αγροτικό τομέα; Μια πρόταση που να δίνει ανάπτυξη και πνοή στην περιφέρεια της χώρας. 
    Εκεί που φτιάχνουμε δρόμους αλλά μοιάζει να μην οδηγούν πουθενά, να υπάρχουν σύγχρονες αγροτικές και κτηνοτροφικές μονάδες, ο κόσμος να επιστρέφει στον τόπο του, οι πανάκριβοι δρόμοι να έχουν γίνει κερδοφόροι και όχι το κράτος να συνεχίσει να τους χρηματοδοτεί λες και συνεχίζει να τους κατασκευάζει.

    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ

    Υπογράφτηκε μνημόνιο συνεργασίας για την ίδρυση Γραφείου Εξωστρέφειας στην Περιφέρεια ΑΜΘ

    Ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυσης της πολιτικής εξωστρέφειας...

    Σεισμός στην Χαλκιδική, έγινε αισθητός στην Καβάλα

    Ισχυρή σεισμική δόνηση 4,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε...

    Δολοφονίες σε Μάτι και Τέμπη – Μια σύγκριση

    Γράφει ο Ανδρέας Χριστόπουλος Αν συγκρίνει κανείς το φονικό των...

    Οι χειμερινές εκπτώσεις καταγράφουν χαμηλές «πτήσεις»

    «Οι χειμερινές εκπτώσεις καταγράφουν χαμηλές πτήσεις. Την Τετάρτη (12/2)...

    Παρέμβαση του προέδρου του Επιμελητηρίου στη σύσκεψη για τα δρομολόγια Καβάλα – Λήμνος

    Την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στο...

    Πλήγμα η απώλεια της βάσης ελικοπτέρων του Ε.Κ.Α.Β.

    Κώστας Τσιτσιλικάκης: Ουσιαστικά μένει ακάλυπτη όλη η περιοχή της...

    Μόνο προβλήματα προκαλεί η νησίδα στην οδό Κουντουριώτου

    Γρηγόρης Αποστολίδης: Τρέμω ειλικρινά για το τι θα γίνει...

    Έκτακτα δρομολόγια στη γραμμή Καβάλα – Λήμνος

    Με αντικείμενο το φλέγον ζήτημα της παύσης εκτέλεσης του...