Με αρνητικό πρόσημο έπεσε την Τρίτη (28/2) η αυλαία των χειμερινών εκπτώσεων στην αγορά της Καβάλας.
Η μεγάλη κακοκαιρία του Ιανουαρίου, η οποία συνέπεσε με την έναρξή των φετινών χειμερινών εκπτώσεων, αποτέλεσε καίριο πλήγμα για την τοπική αγορά, καθώς δεν κατέστη δυνατό μέσα στο Φεβρουάριο να αναστραφεί το άσχημο κλίμα που είχε ήδη δημιουργηθεί.
Β. Λεμονίδης: «Η Καβάλα δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση…»
«Το πρόσημο είναι αρνητικό, όπως και σε όλη τη χώρα άλλωστε. Η Καβάλα δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Δυστυχώς το ότι ο μήνας Ιανουάριος που χάθηκε δεν αναπληρώθηκε επ’ ουδενί και το κλίμα αβεβαιότητας που υπάρχει με τις πολιτικές εξελίξεις και το μη κλείσιμο της αξιολόγησης, συνετέλεσαν σε ένα σκηνικό που είχε σαν αποτέλεσμα να έρθει αυτό το αρνητικό κλείσιμο στην τοπική αγορά», τόνισε με δηλώσεις του στον «Ενήμερο» και το Kavala Web News, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, Βασίλης Λεμονίδης.
Επιβεβαιώνεται η ρήση των παλιών εμπόρων που λέει ότι μέρα που φεύγει δεν αναπληρώνεται
«Δυστυχώς οι καταστηματάρχες δεν μπόρεσαν να ρευστοποιήσουν και να κάνουν τους ανάλογους τζίρους που θα τους βοηθούσαν να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους προς την εφορία και τα ταμεία. Ζήσαμε τη συνέχεια του Δεκεμβρίου, ο οποίος ήταν ο χειρότερος της δεκαετίας. Ευελπιστώντας ότι στις εκπτώσεις θα έχει κάποια κίνηση και τα χρήματα που θα πήγαιναν σε παραδοσιακά προϊόντα όπως η ένδυση και η υπόδηση, αυτά πήγαν σε κάλυψη έκτακτων αναγκών που δημιουργήθηκαν με τις καιρικές συνθήκες, οπότε χάθηκαν από την τοπική αγορά κι αυτά είναι χρήματα που δεν μπορούν να αναπληρωθούν. Οι παλιοί έμποροι έλεγαν ότι μέρα που φεύγει δεν αναπληρώνεται και δυστυχώς επιβεβαιώνεται αυτό σε μεγάλο βαθμό σήμερα», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Ε.Σ.Κ.
Μεταβατικός μήνας ο Μάρτιος
Τέλος, ερωτηθείς αναφορικά με την επόμενη ημέρα για την τοπική αγορά, μετά και την ολοκλήρωση των χειμερινών εκπτώσεων, ο Βασίλης Λεμονίδης απάντησε: «Παραδοσιακά ο Μάρτιος είναι ένας μεταβατικός μήνας που ακολουθεί τις χειμερινές εκπτώσεις και προηγείται του Πάσχα. Είμαστε σε μια περίοδο που σιγά – σιγά έρχονται τα νέα εμπορεύματα, περιμένουμε να αλλάξει και ο καιρός να γίνει πιο ανοιξιάτικος, ώστε να μπορέσουν οι καταστηματάρχες να φτιάξουν τις νέες τους βιτρίνες. Μέσα στο Μάρτιο υπάρχει ένα δεκαπενθήμερο με προϊόντα σε προσφορά, ό,τι έχει μείνει δηλαδή από τις εκπτώσεις. Δυστυχώς τα δεκαήμερα και οι προωθητικές ενέργειες έχουν απελευθερωθεί. Υπάρχουν οι θεσμοθετημένες εκπτώσεις καλοκαίρι και χειμώνα και οι εκπτωτικές περίοδοι Μάιο και Νοέμβριο, που από δεκαήμερα έχουν γίνει δεκαπενθήμερα. Είναι πάντως στην διακριτική ευχέρεια του κάθε συναδέλφου να κάνει προσφορές».