Η χειρότερη χρονιά της κρίσης ήταν το 2016 για τον κατασκευαστικό κλάδο και κατ’ επέκταση για τους μηχανικούς, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στον «Ενήμερο» και το Kavala Web News, ο πρόεδρος του τμήματος Ανατολικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Δημήτρης Κυριαζίδης.
Συνολικά η πτώση στον κατασκευαστικό κλάδο από το 2008 και μετά φτάνει στο εξωπραγματικό 80%, ποσοστό που έχει ωθήσει χιλιάδες μηχανικούς ν’ αναζητήσουν ένα καλύτερο αύριο σε χώρες του εξωτερικού.
Περιζήτητοι οι Έλληνες μηχανικοί σε Ευρώπη και αραβικές χώρες – Περίπου 4.000 μηχανικοί αναγκάζονται να μεταναστεύσουν κάθε χρόνο!
Η κατάσταση, όπως την περιγράφει ο πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. – Α.Μ., είναι τραγική στις περιφερειακές ενότητες Καβάλας και Δράμας, ενώ οι λίγες άδειες που εκδίδονται αφορούν κυρίως μικρές εγκαταστάσεις, αλλά και κάποιες ανακαινίσεις.
«Το 2016 ήταν όντως η χειρότερη χρονιά της κρίσης με όλες τις συνέπειες που μπορούσαν να υπάρχουν από μια τέτοια κατάσταση. Χαρακτηριστικότερο όλων είναι η ανάγκη των συναδέλφων μου, οι οποίοι προκειμένου να ανταποκριθούν στο βιοπορισμό τους, αποχωρούν από το επάγγελμα και αναζητούν νέες διεξόδους. Φυσικά οι νέοι συνάδελφοι φεύγουν στο εξωτερικό, όπου έχουμε 4.000 περίπου μεταναστεύσεις μηχανικών το χρόνο! Βρίσκουν σχεδόν αμέσως εργασία, καθώς είναι περιζήτητοι, είτε στην Ευρώπη, είτε στις αραβικές χώρες», ανέφερε χαρακτηριστικά στις δηλώσεις του ο Δημήτρης Κυριαζίδης.
Την τραγική κατάσταση «σώζει» κάπως σε Καβάλα και Θάσο ο τουρισμός – Πολύ χειρότερα τα πράγματα στη γειτονική Δράμα
«Η κατασκευαστική δραστηριότητα είναι «νεκρωμένη». Νομίζω ότι συνολικά η πτώση στον κλάδο μας από την αρχή της κρίσης κυμαίνεται από 70% μέχρι και 80%, ένα τεράστιο το νούμερο, δυστυχώς. Η όποια κίνηση υπάρχει στις πολεοδομίες αφορά κάποιες λίγες άδειες που δεν σχετίζονται με μεγάλες εγκαταστάσεις, αλλά είναι κυρίως αναθεωρήσεις, μικρές προσθήκες, καθώς επίσης και κάποιες ανακαινίσεις. Στην περιφερειακή ενότητα Καβάλας και Θάσου έχουμε τις τουριστικές περιοχές όπου υπάρχει μια σταθερή κίνηση θα λέγαμε που «σώζει» κάπως την κατάσταση. Αυτό διαφοροποιεί λίγο την περιοχή της Καβάλας στον κατασκευαστικό τομέα, λόγω των καταλυμάτων. Η κατάσταση όμως στη Δράμα είναι πολύ χειρότερη. Κατά τα άλλα ο κλάδος μας είναι «νεκρός» και οι συνάδελφοι αγωνίζονται να επιβιώσουν για να πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές και τις φορολογικές υποχρεώσεις προκειμένου, όσοι μπορούν, αν έρθει μια καλύτερη ημέρα να είναι ενεργοί για να μπορέσουν να συνεχίσουν», συμπλήρωσε σχετικά ο πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. – Α.Μ.
Ακόμη χειρότερο από το 2016 αναμένεται το 2017, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Δημήτρη Κυριαζίδη
Δυστυχώς όμως η κατρακύλα δεν φαίνεται να σταματά στο 2016, αλλά όπως εκτιμά ο Δημήτρης Κυριαζίδης το 2017 αναμένεται να είναι ακόμη χειρότερο, καθώς δεν προδιαγράφεται τίποτα το θετικό για την ανάκαμψη του κατασκευαστικού κλάδου. «Ήδη τα αποτελέσματα του ασφαλιστικού νόμου τα βλέπουμε, οι εισφορές είναι τεράστιες μαζί με τις φορολογικές υποχρεώσεις. Με την αστάθεια που επικρατεί στη χώρα κανείς δεν σκέφτεται να επενδύσει, καθώς το κλίμα είναι εχθρικό προς τις επενδύσεις. Δεν αναμένουμε τίποτα, δεν υπάρχει κανένα φως στο τούνελ», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Κυριαζίδης.
Ιδιότυπη η ανεργία που αντιμετωπίζουν οι μηχανικοί…
Τέλος, αναφορικά με την μορφή ανεργίας που αντιμετωπίζουν οι μηχανικοί, ο πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. – Α.Μ., σημείωσε: «Είναι μια ιδιότυπη ανεργία αυτή των μηχανικών, η οποία δεν καταγράφεται και δεν αναγνωρίζεται, γιατί οι μηχανικοί πηγαίνουν με την ιδιότητα τους κι όχι με την άσκηση του επαγγέλματος. Είναι κι ασφαλισμένοι έτσι, άρα οφείλουν και χρεώνονται ασφαλιστικές εισφορές υποχρεώσεις, άσχετα με το αν έχουν δουλειά ή όχι. Το ίδιο συμβαίνει και στη βιομηχανία όπου κι εκεί είναι τομέας απασχόλησης των μηχανικών. Κλείνουν πολλές βιομηχανίες και φεύγουν από την Ελλάδα κι άρα δεν υπάρχει ούτε εκεί αντικείμενο για εμάς».