Άγνωστο παραμένει ακόμη το πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στο τμήμα της Εγνατίας Οδού λίγο μετά τον κόμβο του Αγίου Σίλα και πιο συγκεκριμένα στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ξάνθη, όπου την άνοιξη του 2015 είχε σημειωθεί κατολίσθηση μετά από έντονη βροχόπτωση.
Για το θέμα ρωτήθηκε την Πέμπτη (25/8) από τον «Ενήμερο», στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος, ο οποίος απάντησε χαρακτηριστικά: «Υπάρχει μια περίεργη κατάσταση που την παρατηρώ όποτε περνάω από εκεί. Βλέπω κάποια μηχανήματα και κάποιες εργασίες που φαίνεται να εξελίσσονται με πολύ βραδύ ρυθμό. Γι’ αυτό δεν έχω κάνω κάποια παρέμβαση, η οποία όμως πρέπει να γίνει με δυναμικό τρόπο, προκειμένου να τελειώσει αυτή η υπόθεση. Δεν υπάρχει καμιά ενημέρωση από την Εγνατία Οδό για το πότε θα τελειώσει αυτό το έργο. Για να πάει παρακάτω, κάτι πρέπει να κάνουμε».
Στο σχεδιασμό της περιφέρειας η ανακατασκευή του δρόμου προς το αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος»
Ο κ. Μαρκόπουλος ρωτήθηκε και πάλι από τον «Ε» αναφορικά με το αν υπάρχει κάποιος σχεδιασμός για την ανακατασκευή του δρόμου προς το αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος».
«Υπάρχει μια πρόταση που τη συζητάμε κι όταν επιτέλους έχουμε τη δυνατότητα να εντάξουμε τέτοιου είδους έργα στην επόμενη προγραμματική περίοδο, υπάρχει μια προτεραιότητα στο Π.Ε.Π. η οποία αφορά περιπτώσεις για επιλέξιμα έργα που αφορούν σύνδεση κέντρων μεταφοράς με υφιστάμενους οδικούς άξονες. Δηλαδή σύνδεση του αεροδρομίου με την Εγνατία Οδό, που θα ήθελα να επεκταθεί μέχρι και την Κεραμωτή. Δεν ξέρω αν θα γίνει σε μια ή δυο φάσεις, πάντως το σκεπτόμαστε και το έχουμε προτείνει σαν περιφερειακή ενότητα. Αν και η προγραμματική περίοδος είναι 2014 – 2020 και είμαστε ήδη στο 2016, δεν έχουμε ακόμη το πράσινο φως για να προχωρήσουμε σε τέτοια θέματα», απάντησε σχετικά ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας.
Για την κατασκευή του ημικόμβου στην Τούζλα
Σε ερώτηση για το θέμα του ημικόμβου της Τούζλας, ο Θόδωρος Μαρκόπουλος απάντησε: «Υπήρχε σχεδιασμός για την κατασκευή ενός ημικόμβος που να εξυπηρετεί την έξοδο από την Τούζλα προς Θεσσαλονίκη, που θα χρηματοδοτούνταν από την Εγνατία Οδό, η οποία έχει έτοιμη τη μελέτη. Μας ζητήθηκε να μαζέψουμε τους ιδιοκτήτες των αγροτεμαχίων, προκειμένου να προχωρήσει μια διαβούλευση και μια συνεννόηση, ώστε να προχωρήσει πιο γρήγορα η διαδικασία. Το κάναμε οι άνθρωποι συμφώνησαν, αλλά από ένα σημείο και μετά η Εγνατία έπαψε να ενδιαφέρεται να χρηματοδοτήσει αυτό το έργο».
Σχετικά με το αν θα μπορούσε η ίδια η περιφέρεια να το χρηματοδοτήσει ο αντιπεριφερειάρχης επισήμανε: «Η περιφέρεια για να μπορέσει να το κάνει μόνη της η μόνη ελπίδα είναι αν τυχόν το εντάξει στην επόμενη προγραμματική περίοδο. Παρόλα αυτά τα χρήματα είναι συγκεκριμένα. Αυτό πρέπει να γίνει και να πληρωθεί από την Εγνατία. Δεν πρέπει να επιβαρύνει το ταμείο του Π.Ε.Π. με περισσότερα έξοδα, διότι αν συμβεί αυτό θα πρέπει κάποια άλλα να τα βγάλουμε εκτός. Ο κουμπαράς είναι δεδομένος. Γενικότερα υπάρχει ένα θέμα. Η Εγνατία Οδός δεν ανταποκρίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Υπάρχουν θέματα που πρέπει να τα δούμε».
Τους επόμενους μήνες αρχίζουν και πάλι τα έργα στον Άγιο Σίλα, από Σταυρό προς Καβάλα
Αναφορικά με το πότε θα αρχίσουν οι εργασίες για την ανακατασκευή του οδικού τμήματος από Σταυρό Αμυγδαλεώνα προς Καβάλα (Άγιος Σίλας), ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας τόνισε: «Πάμε ξανά μετά από καθυστέρηση μιας διετίας και μετά από αρκετά ατυχήματα που έχουν γίνει, λόγω της κακής κατάστασης στην οποία βρίσκεται το οδόστρωμα. Επειδή άλλαξαν οι οδηγίες από τις ελέγχουσες υπηρεσίες το έργο σταμάτησε. Ξεκίνησε ξανά η διαδικασία και θέλω να πιστεύω ότι μέχρι τα Χριστούγεννα, ίσως και πιο νωρίς, θα αρχίσει να κατασκευάζεται. Η βόρεια είσοδος της πόλης από Σταυρό προς Καβάλα ήταν ένα έργο με προϋπολογισμό 400.000 ευρώ, που είχε πέσει στις 200.000 και κάτι με την έκπτωση. Τώρα το δημοπρατούμε ξανά με 600.000 ευρώ. Όλοι ταλαιπωρούμαστε και θα πληρώσουμε περισσότερα για να βελτιωθεί ξανά ο δρόμος. Είναι αναγκαίο όμως να το κάνουμε για λόγους ασφαλείας».
Προβλήματα στην πορεία του φράγματος Μαρμαρά και στο αρδευτικό Νέστου – Ολοκληρώνεται η παράκαμψη Ελαιοχωρίου
Ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας αναφέρθηκε επίσης και σε δυο έργα σημαντικά με τη δική τους ιστορία, τα οποία είναι σχεδόν έτοιμα. Το ένα είναι παράκαμψη Ελαιοχωρίου που μετά από 18 χρόνια, σε σύντομο χρονικό διάστημα θα εγκαινιαστεί και το δεύτερο η ανακατασκευή του έργου προς το χιονοδρομικού κέντρο Παγγαίου, ένα έργο που ξεκίνησε επί διοίκησης Παυλίδη κι έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί όχι μόνο ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, αλλά και λεωφορεία.
Ωστόσο δεν είναι καλά τα πράγματα για το φράγμα του Μαρμαρά και για το αρδευτικό της δυτικής πεδιάδας του Νέστου, καθώς όπως είπε ο κ. Μαρκόπουλος, παρά τις εξαγγελίες δεν έχει καταβληθεί καμιά πληρωμή στους κατασκευαστές τους, με αποτέλεσμα τα προαναφερθέντα έργα να αντιμετωπίζουν προβλήματα όσον αφορά την πορεία τους.